lunes, 9 de enero de 2017

RACÓ: L'OFICINA DE CORREUS



Espai: sala polivalent.
Material: taula allargada, paper d'embolicar de color groc, sobres de diferents mides, segells, fulls de paper Din-4 i Din-3, paper de plastificar, caixa de sabates, rotuladors gruixuts, paper d'embalar, matasegells, uniforme, velcro, postals ( poden ser usades), uniforme de carter, teléfon de joguina, balança, caixes de diverses mides.
Descripció:
El muntatge d'aquest racó és sencill però disposa de tots elements imprescindibles de l’ofici de carter per poder assolir objectius i poder conèixer les funcions principals d’aquest ofici.
En el centre hi ha una taula allargada amb tot el material de correus: sobres de diferents mides, postals, matasegells, retoladors, fulls de paper, segells,teléfon de joguina i balança.
Sota la taula podem trobar caixes de diverses mides embolicades amb paper d'embalar per simular paquets. I una caixa amb l'uniforme de carter.
La paret del fons esta decorada amb la paraula i el logotip de correus.
També hi hauna bústia de forma rectangular elaborada amb una caixa de sabates.



ACTIVITAT: CARTES ENTRE AMICS


Edat: de 2 a 3 anys.
Objectius d'aprenentatge:
  • Millorar la motricitat fina mitjançant la manipulació d’estris i materials propis de l’ofici de carter.
  • Millorar la coordinació dels moviments mitjançant accions de l’ofici.
  • Adquirir nou vocabulari relacionat amb elements de l’ofici de carter.
  • Tenir cura dels espais, els objectes i el material.
Temps: 30 minuts.
Continguts:
  • Control de les possibilitats motrius del cos.
  • Exploració i manipulació dels objectes o instruments pertanyents al ofici de carter
  • Confiança en un mateix a l’hora de realitzar l’activitat.
  • Adquisició de nou vocabulari relacionat amb l’ofici de carter.
Recursos: Dues taules, 5 fulls Din-3, 5 sobres grans, segells, retoladors gruixuts de diversos colors, bústia ( material per un grup de 5 infants ).
Desenvolupament: Primer de tot, en grup classe farem un sorteig per saber el destinatari de les cartes. En un bossa posarem papers amb els noms dels nens de tota classe, cada nen agafarà un paper i guardarà el nom en secret ( sorteig similar a l'amic invisible ).
Quan cada nen tingui un destinatari per enviar la seva carta dividirem la classe en grups de 5 infants, treballarem en grup petit per poder realitzar un aprenentatge més individualitzat i observar més atentament les dificultats presentades.
Els nens es col·locaran de peu al voltant de dues taules. Donarem a cada nen un full Din-3, aquesta mida és més adequada pels nens de 2 anys perquè permet un traç més lliure i ampli. Cada infant realitzarà un dibuix de forma lliure amb retoladors gruixuts de diferents colors.
Després doblegaran el paper ( l'educadora els pots ajudar per evitar que els papers es trenquin o quedin molt arrugats ) i posaran el dibuix dintre d'un sobre gran.
L'educadora escriurà la direcció del destinatari i la direcció del remitent en el sobre. En aquesta part els nens només observaran i escoltaran les explicacions de l'educadora.
Amb l'ajuda de l'educadora , un per un i respecta’n l'ordre, enganxaran el segell al sobre.
Finalment tiraran la carta a la bustia situada en el racó. L'educadora s'encarregarà de portar les cartes a una bustia de correus. Si realitzem la visita a l'oficina de correus posteriorment a l'activitat podem aprofitar per que cada nen entregui la seva carta personalment.

En aquesta activitat l'educadora té un paper fonamental i molt actiu. Serà el model a imitar, ajudarà en cas de dubte i conflicte, donaràexplicacions durant tota l'activitat i s'assegurà que cada nen rebi la seva carta en el seu domicili.

No hay comentarios:

Publicar un comentario