Espai:
sala polivalent.
Material:
taula allargada, paper d'embolicar de color groc, sobres de
diferents mides, segells, fulls de paper Din-4 i Din-3, paper de
plastificar, caixa de sabates, rotuladors gruixuts, paper d'embalar,
matasegells, uniforme, velcro, postals ( poden ser usades), uniforme
de carter, teléfon de joguina, balança, caixes de diverses mides.
Descripció:
El
muntatge d'aquest racó és sencill però disposa de tots elements
imprescindibles de l’ofici de carter per poder assolir objectius i
poder conèixer les funcions principals d’aquest ofici.
En
el centre hi ha una taula allargada amb tot el material de correus:
sobres de diferents mides, postals, matasegells, retoladors, fulls de
paper, segells,teléfon de joguina i balança.
Sota
la taula podem trobar caixes de diverses mides embolicades amb paper
d'embalar per simular paquets. I una caixa amb l'uniforme de carter.
La
paret del fons esta decorada amb la paraula i el logotip de
correus.
També hi hauna bústia de forma rectangular elaborada amb una caixa de sabates.
També hi hauna bústia de forma rectangular elaborada amb una caixa de sabates.

ACTIVITAT: CARTES ENTRE AMICS
Edat:
de 2 a 3 anys.
Objectius
d'aprenentatge:
- Millorar la motricitat fina mitjançant la manipulació d’estris i materials propis de l’ofici de carter.
- Millorar la coordinació dels moviments mitjançant accions de l’ofici.
- Adquirir nou vocabulari relacionat amb elements de l’ofici de carter.
- Tenir cura dels espais, els objectes i el material.
Temps:
30 minuts.
Continguts:
- Control de les possibilitats motrius del cos.
- Exploració i manipulació dels objectes o instruments pertanyents al ofici de carter
- Confiança en un mateix a l’hora de realitzar l’activitat.
- Adquisició de nou vocabulari relacionat amb l’ofici de carter.
Recursos:
Dues taules, 5 fulls Din-3, 5 sobres
grans, segells, retoladors gruixuts de diversos colors, bústia (
material per un grup de 5 infants ).
Desenvolupament:
Primer de tot, en grup classe farem un
sorteig per saber el destinatari de les cartes. En un bossa posarem
papers amb els noms dels nens de tota classe, cada nen agafarà un
paper i guardarà el nom en secret ( sorteig similar a l'amic
invisible ).
Quan
cada nen tingui un destinatari per enviar la seva carta dividirem la
classe en grups de 5 infants, treballarem en grup petit per poder
realitzar un aprenentatge més individualitzat i observar més
atentament les dificultats presentades.
Els
nens es col·locaran de peu al voltant de dues taules. Donarem a cada
nen un full Din-3, aquesta mida és més adequada pels nens de 2 anys
perquè permet un traç més lliure i ampli. Cada infant realitzarà
un dibuix de forma lliure amb retoladors gruixuts de diferents
colors.
Després
doblegaran el paper ( l'educadora els pots ajudar per evitar que els
papers es trenquin o quedin molt arrugats ) i posaran el dibuix
dintre d'un sobre gran.
L'educadora
escriurà la direcció del destinatari i la direcció del remitent en
el sobre. En aquesta part els nens només observaran i escoltaran les
explicacions de l'educadora.
Amb
l'ajuda de l'educadora , un per un i respecta’n l'ordre, enganxaran
el segell al sobre.
Finalment
tiraran la carta a la bustia situada en el racó. L'educadora
s'encarregarà de portar les cartes a una bustia de correus. Si
realitzem la visita a l'oficina de correus posteriorment a
l'activitat podem aprofitar per que cada nen entregui la seva carta
personalment.
En
aquesta activitat l'educadora té un paper fonamental i molt actiu.
Serà el model a imitar, ajudarà en cas de dubte i conflicte,
donaràexplicacions durant tota l'activitat i s'assegurà que cada
nen rebi la seva carta en el seu domicili.
No hay comentarios:
Publicar un comentario