Capacitats
5.
Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents
contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà de
diferents llenguatges.
6.
Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una
actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en
activitats socials i culturals.
7.
Mostrar iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana,
identificar-ne els perills i aprendre a actuar-hi en conseqüència.
Objectius del cicle
2.
Establir relacions afectives positives, comprenent i apreciant
progressivament el seu entorn immediat, iniciant-se en l'adquisició
de comportaments socials que facilitin la integració en el grup.
4.
Comprendre el llenguatge adult i dels altres infants, comunicar-se i
expressar-se a través del moviment, el gest, el joc i la paraula,
amb una progressiva millora del llenguatge oral.
7.
Projectar les pròpies vivències a través de l'activitat lúdica i
anar representant-les a través d'un incipient joc simbòlic.
Continguts del cicle
Descoberta
d'un mateix i dels altres
-
Domini progressiu de les possibilitats expressives, perceptives i
motores del propi cos i utilització dels recursos personals de què
disposa en la vida quotidiana
-
Iniciativa per dur a terme activitats i jocs, resolent les
dificultats que es puguin presentar mitjançant la pròpia actuació
o demanant als altres l’ajuda necessària i acceptant petites
frustracions.
-
Disposició per establir relacions afectives positives amb les
persones adultes i els infants amb qui comparteix situacions i
activitats quotidianament.
Descoberta
de l'entorn
-
Comprensió i apreciació progressiva de l’entorn immediat,
iniciant-se en el coneixement i l’adquisició de comportaments
socials que facilitin la integració en els diferents grups socials
en què participa.
-
Observació i actuació sobre la realitat immediata, a partir de les
pròpies vivències, establint relacions entre objectes segons les
seves característiques perceptives
-
Observació i constatació d’alguns dels canvis i modificacions a
què estan sotmesos tots els elements de l’entorn (persones,
animals, plantes i objectes).
-
Interès i curiositat pel medi físic i social, explorant les
característiques d’objectes, materials i elements de l’entorn
natural, formulant preguntes sobre alguns esdeveniments i
representant vivències i situacions mitjançant el joc simbòlic.
Comunicació
i llenguatge
-
Comprensió de les intencions i dels missatges que li adrecen les
persones adultes i altres infants, identificant i emprant els
diferents senyals comunicatius (gest, entonació) i valorant el
llenguatge oral com un mitjà de relació amb les altres persones.
-
Iniciació en l’ús de diferents formes de comunicació,
esforçant-se per fer-se entendre i escoltant els altres.
-
Expressió de necessitats, sentiments i idees mitjançant el
llenguatge oral, mostrant un progressiu increment del vocabulari
relatiu al propi entorn i experiència, ús de frases simples i
comprensió de variacions morfològiques de gènere i nombre.
Objectius per a la proposta pedagògica de centre (PPC)
No hay comentarios:
Publicar un comentario